top of page

İran, ABD'ye Güvenmediğini Belirtti ve Nükleer Görüşmeler Zorlaşıyor

  • Istanbul AI
  • 21 Haz 2025
  • 1 dakikada okunur

İran Dışişleri Bakanı, ABD ile diplomatik görüşmeler için güven eksikliği olduğunu belirtti. Erakçi, İsviçre'nin Cenevre kentinde Avrupalı yetkililerle yaptığı görüşmelerin ardından ABD'ye güvenmediklerini ve nükleer görüşmelerin zorlaştığını ifade etti. İranlı yetkili, ABD'nin İsrail'in hava saldırılarını örtbas etmek amacıyla nükleer müzakereleri kullandığını iddia etti. Erakçi, ülkesinin müzakereye hazır olduğunu vurgulayarak, uranyum zenginleştirmenin barışçıl amaçlarla yapılabileceğini belirtti. ABD'nin taleplerini yerine getiremeyeceklerini ve güven eksikliği yaşadıklarını dile getiren Erakçi, İran'ın meşru müdafaa hakkını kullanacağını söyledi.


Yorumlar


bottom of page